About Contact Press Follow

January 27, 2010

Ice, Ice Baby

It's so cold outside these days! And yet, something nice happened: A lake close to my house totally froze, so the authorities confirmed it'd be safe for people to walk on the ice. The last time that happened is more than 10 years ago. I don't remember much since I was so little.
So last Sunday, my boyfriend and I went to walk on the ice. So damn slippery! But worth the experience... I thought I'd never get to walk on that lake again. But now with our little ice age that came to Europe...

Es ist so kalt draußen! Aber die Kälte hat auch etwas Gutes: Die Alster ist zugefrohren (die Alster ist ein See in Hamburg und zum Glück nur fünf Minuten von meinem *zu Hause* entfernt). Sie wurde zum Betreten freigegeben- ich dachte, das erlebe ich nicht nochmal. Das letzte Mal, dass das Eis so dick war, ist über 10 Jahre her. Ich erinnere mich kaum noch, so klein war ich damals.
Letzten Sonntag haben mein Freund und ich uns auf's Eis gewagt und ein paar Fotos geschossen. Es war ganz schön glatt, hat aber Spaß gemacht. Ich hoffe trotzdem, dass es bald wärmer wird. Sieht ja aber leider nicht danach aus...





No comments:

Post a Comment

Thanks for commenting on my blog!
xx

Don't forget to follow me:

Bloglovin
Facebook